Dobry sen podstawą zdrowia

Jakość naszego snu jest jednym z głównych warunków ogólnego stanu zdrowia. Zwykle nie mamy problemów z zasypianiem, gorzej jednak wygląda sytuacja rano, kiedy musimy wcześnie wstawać. Co jednak zrobić, żeby pobudka nie była jednym z najgorszych momentów dnia? Po pierwsze, nie kładźmy się za późno spać. Każdy ma nieco inne zapotrzebowanie na sen, niektórzy dobrze czują się po przespaniu 9 godzin, innym wystarcza 7. Ponieważ istnieje kilka faz snu, bardzo ważne jest, żeby za często nie budzić się w nocy i spać nieprzerwanie. Jeśli mamy niezbyt sprzyjające warunki do wysypiania się, postarajmy się to zmienić. Według pewnych badań, niewysypianie się w młodym wieku, może przynieść różne niepożądane skutki w późniejszych latach. Właśnie kiedy jesteśmy młodzi, wydaje nam się, że nie musimy dużo spać. Mamy dużo do zrobienia i mówimy sobie, że wyśpimy się na emeryturze. Sytuacja jednak wygląda na odwrót, wraz z upływem lat, potrzebujemy mniej snu, a właśnie w młodym wieku powinniśmy się dobrze wysypiać. Jeśli więc, w nocy, często budzą nas różne dźwięki, postarajmy się je wyeliminować. Może okazać się to niemożliwe, wtedy zaopatrzmy się w zatyczki do uszu. Są łatwo dostępne w aptekach i niedrogie, a mogą w znaczący sposób przyczynić się do poprawienia jakości snu, a co za tym idzie, zdrowia.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.