Poprawa wzroku dzięki diecie

Popularny slogan głosi, że jesteśmy tym co jemy. Odnosi się to do wielu aspektów naszego zdrowia, nie tylko jeśli chodzi o funkcjonowanie różnych organów wewnętrznych, stan skóry czy kości. Dieta może znacząco wpłynąć także na nasz wzrok. Produkty, których nie powinno brakować w codziennym menu, jeśli pragniemy cieszyć się zdrowymi oczami przez długie lata, to świeże owoce i warzywa. Należy ich zjadać 5 porcji dziennie, może to być także świeży sok. Witaminy ze świeżo wyciśniętych owoców najlepiej przyswajają się przez organizm, ale bardzo ważne jest także spożywanie surowych produktów. Nieprzetworzone warzywa zawierają dużo błonnika, a po obróbce termicznej tracą część witamin i innych składników odżywczych. Jeśli nie mamy czasu regularnie zjadać odpowiednich ilości świeżych warzyw i owoców, możemy zaopatrzyć się w suplementy diety, które są nastawione na ochronę wzroku. Chociaż nie są one lekarstwami, mogą się w pewnym stopniu przyczynić do polepszenia zdrowia. Szczególnie dobre działanie na wzrok posiada marchew. Dzieje się tak, dzięki dużej zawartości beta karotenu. Ochronie oczy sprzyjać będzie także częste spożywanie ryb, zwłaszcza łososia i tuńczyka. Jeśli chodzi o tłuszcze, szczególnie oliwa z oliwek i olej słonecznikowy jest zalecany osobom, które mają problemy ze wzrokiem. Zawierają one dużo witaminy E.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.